måndag 6 december 2010

Sova??

Engla är mycket bättre nu, lite hosta och snuva bara men det verkar vara ett allmäntillstånd hos många nu... Tyvärr har Engla nu lagt till med en DÅLIG ovana som jag hoppas vi SNART får bukt med, hon vägrar somna på kvällen, är uppe länge, närmre tio om inte över har hon varit de senaste kvällarna. Efter många om och men och en hel del gråt och skrik försöker man natta henne i famnen, hon somnar men så fort man lägger henne i sängen vaknar hon igen... Nu sitter hon här i min famn i soffan... Vi är ju vana vid att hon somnar mellan 18-19.30 så det är lite skillnad... Ordnar sig med tiden - vi kämpar vidare hehe. Vi kommer till slut, en dag, vinna denna kamp ;) Engla är ganska närhets"krävande" över lag just nu så det kan ju kopplas ihop med sömnen med... Ska ta och läsa i min lilla bok och se vad där står om utvecklingssprånget som ska komma nu runt 37 veckors ålder, se om något passar in på Engla...

Idag har jag, Engla, Linda och Danni varit på Jabdabado's utförsäljning, gud jag skulle kunna shoppa mig fattig där med MASSA saker till Engla... Det blev en fåtölj, en liten "väska" och marackas, så fina saker och mycket billigare än i butik *me like* Funderar på om jag vågar gå dit någon gång senare i veckan för att se om de tagit fram andra saker men risken att bli fattig är nog för stor haha...

Imorgon ska vi till badet för att ta undervattensfotografier... Jag vet inte om jag hoppas på att fotona blir bra eller dåliga för de är ganska dyra hehe - vi får väl se hur vi gör, det ska bli kul i alla fall! Nej usch nog snackat om pengar det är inga roliga saker hehe

Efter dagens shoppingrunda blev det lunch hemma hos Linda, Björn och Sigge och vi blev där nästan hela eftermiddagen - tack för det vänner =) Traskade hem vid tretiden och Engla somnade gott i vagnen, kunde till och med bära upp henne i lägenheten och klä av henne utan att hon vaknade. Jag passade på att ta en tur på orbitreken och en runda i duschen - sååå skönt.

Sen jag bloggade sist - i torsdags - har jag och Engla hunnit vara på kalas samtidigt som Dick var på Julbord, i lördags gick denna lilla familj ner på stan med Linda, Sigge och Lindas syster, även Björn mötte upp sen. På kvällen var vi hos Wibergs och käkade middag och spelade Buzz *sååå trevligt* Söndagen bestod av träning, hemmafix och filmtittande =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar