fredag 31 januari 2014

Viljornas fight!

Just nu har viljorna inom mig slagsmål! Jag vet precis vilken vilja jag vill ska vinna men har tydligen inte kommit till den punkt än att jag bara kan stänga den vilja som jag vill ska förlora! Jag vet vad som krävs och jag vill ju! Men jag vill ju det andra med! Grrrrrrr kom igen Alexandra! Välj rätt vilja!!!!

Okej jag ska förklara mig hehe...

Jag har viljan att ta tag i min kropp. Jag vill gå ner ca 15 kilo! Jag vill orka mer, se bättre ut, kunna röra mig lättare och må bättre! Solkart!! Och alla tänker nog: Ja men vad väntar du på kom igen det är bara att köra...

Jag vet vad som krävs, jag vet hur och bla bla bla men viljan att äta allt det där goda precis när jag vill är fruktansvärt stark! Varför ska inte jag kunna äta det där?! Alltid eller ja när JAG vill det! Jag har nog inget direkt att skylla på, trötthet kanske?! Men jag blir ju egentligen inte piggare av all skit, jo för stunden men i slutändan?? Nä... Just nu skjuter jag bara framför mig. Jag sa till Dick idag att jag ska äta som fan denna helgen sen på måndag... Hur många gånger har jag inte sagt det??

Jag är på ett sätt skyldig mig själv (framför allt), mina barn och min man att ta tag i det, att bli en piggare, starkare, smidigare människa! Jag ska göra mig den tjänsten, jag lovar! Snart i alla fall ;) KOM IGEN ALEXANDRA! KÄMPA!!!

Mitt stora långsiktiga mål just nu:

  1. -15 kilo! (ner under 70 kilo)


Kortsiktiga mål:

  1. Minska godisintaget!!!
  2. Promenera mera!! (Så många dagar som möjligt då vädret tillåter)
  3. Så fort jag kan/får ska jag simma 1 gång per vecka...
Start:
SNARAST!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar