måndag 16 januari 2012

Det är tur...

...man får mycket positiva pauser som bio med vän, bio med make, skitsnack med vänner, fika med vänner, mys med familj och släkt när livet inte bara flyter på som man önskar!

Engla:
Vi har nu provat mjölkfri kost på Engla i 12 dagar! Alla dessa dagar utom 2 har hon bajsat 3 gånger per dag vilket är en förminskningen med MINST 2 varje dag! Konsistensen är fortfarande mestadels lös... Vi hittade till slut efter tips och råd en mjölkfri gröt som vi kunde blanda lösare så den blev som välling! Tack säger jag!! Vilka skrikkvällar vi fick här hemma och som hon grät efter sin "bänge"! Varken jag eller Engla är beredd att sluta med den än hehe! Mitt mammahjärta gick i bitar och mitt mammahuvud blev bara argt!
Engla är så duktig! Hon utvecklar sina ord, ökar sitt ordförråd och kämpar med att få ihop sina tvåordsmeningar rätt *söte* Hon fortsätter i övrigt vara samma gamla tokfia som hittar på massa hyss! Hon trakasserar föräldrar på dagis som försöker skola in sina små barn hehe. Tvingar dem att kika i HENNES pärm och tvingar dem att hon ska sitta i deras knä! haha det är faktiskt nästan så jag skäms lite när Helene berättar om hennes upptåg men kan inte låta bli att skratta!

Jag:
Jag är trött och orkeslös och är återigen snuvig och lite hostig! Var hos läkaren på lillejul av samma anledning och det hade varat länge så de tog allergiprover och gav mig en dunderkur med medicin och jag blev frisk och glad =) Men.... Det tog inte många dagar efter avslutat kur förrän det kom smygande tillbaka. Allergiproverna visar sig negativa men eftersom jag fick yrsel- och illamåendeattacker sökte jag mig till läkare igen... Yrseln och illamåendet beror på vätska bakom trummhinnorna men varför jag åter är snuvig och så det är en gåta. Fick en allergitablett jag ska ta i 30 dagar sen ska vi utvärdera. Är jag bättre så är jag förmodligen överkänslig mot något som inte vill visa sig på testerna, är jag inte bättre remitterar läkaren mig till öra, näsa, hals!
Yrseln och illamåendet är inte helt borta än och det gör mig sååå trött, det krävs så mycket energi för att hålla mig "i balans" Men det ska väl snart bli bättre! 

Jag trivs med mitt jobb men inte med alla kvällsmöten! Började jobba den 9 januari efter jullovet och började med ett kvällsmöte, utöver det är det Öppet Hus onsdag kväll och möte både tisdag och onsdag kväll nästa vecka! Jag kan inte riktigt förstå varför fritidspersonal inte kan få ha alla sina möten på förmiddagarna som lärarna har på eftermiddagarna. Visst kruxet är ju att få med oss förskoleklasspersonal på det men ändå! För det första vill jag ha mina kvällar till familj och träning för det andra blir det så mycket pussel med hämtning och lämning! Jag gillar våra rutiner! Jag gillar inte när de bryts =) Har tack och lov stort stöd av mamma och pappa men man vill ju klara sig själv!

Funderar på att lägga mig och göra ett tredje försök att se klart Smurf-filmen hehe! Började se den med Dick och Jennifer i fredags men somnade, såg vidare igårkväll men somnade haha så kanske kanske lyckas jag se klart den ikväll =) Dick är på fotboll och då brukar jag bosätta mig i sovrummet i min säng heeeela kvällen *skönt*

1 kommentar:

  1. Jobbigt med kämpande hela tiden med olika saker. Tur man har livets ljuspunkter genom allt =)

    SvaraRadera