torsdag 5 januari 2012

Trötthet, frustration o lite till

Är just nu grymt trött, slut på energi liksom! Slut i rutan! Hade en jättemysig förmiddag på badet med Dick och Engla! Det var längesen Engla badade och det var kul att se hur hon reagerade! Hon var väldigt reserverad i början men blev bara bättre o bättre, fick till o med till ett dyk o det gick bra, hon mindes hur man kör :-)
Vi hade sen en mindre rolig Välatur som tog musten ur mig! Men till slut efter många om o men fick jag lite mat i mig och det blev lite bättre! Stackars Dick fick en halv Välatur med två tjusiga töser. Andra halva turen blev desto bättre!

Huvudet går dock på högvarv hela tiden!! Har nu i ett år oroat mig över Englas mage, i ett år varit trött på att byta massor av bajsblöjor, att byta kläder på Engla och inte minst sängkläder pga denna mage! Trött på att Engla ska behöva vara halvt skinnflådd på rumpan i perioder! Allergitester utom mjölkprotein är tagna och alla är negativa. Nu eftersom mjölkprotein inte är taget ska vi utesluta all mjölk för Engla i ca 1vecka! Läkaren vi hade vet nog inte riktigt vad vi ska ingå egentligen! I samma mening kan han säga att inget är fel på henne men hennes mage är inte normal så ja vi kanske borde testa! Ja vad vet jag, låg är ingen läkare!

Jag har hela tiden känt mig trygg med att hon dricker sin välling 2 gånger om dagen men den vällingen hon testade i morse gillade hon inte :-( vällingen har oxå alltid varit bra att ta till om hon är jättetrött osv. Egentligen är det inte svårare än att skapa nya rutiner om hon nu inte hittar någon god välling men ändå just idag känns det skitjobbigt!!

Inte nog med detta måste man jaga, läkaren ansåg igår att inget intyg till dagis ska behövas bara för att vi ska prova en vecka, försökte få honom att skriva ett för säkerhets skull men ikke! Dagis eller nej de som lagar maten till dagis kräver intyg så det fick jag efter några samtal idag rätt på! Hade vart lättare jag fått ett igår direkt! Vet ju hur det oftast fungerar i skolköken, intyg ska in!!

Nu ska jag snart göra mig redo för att hämta Fia! Vi ska på bio :-) ska faktiskt bli skönt att komma ur huset ensam och med en underbar vän! Filmen kan ju knappast vara dålig med alla de kändisarna i den :-)

Helgen bjuder på kommunals julfest, middag med vänner, kalas, tvätt, städ och säkert massa mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar